Konfitura do serów

Na ten pomysł wpadłam zupełnie przypadkowo. Potrzebowaliśmy żurawiny do sera camembert, a ponieważ tego dnia nie udało nam się jej kupić, musiałam coś wymyślić. Wymieszałam owoce, które były w domu i powstało coś tak pysznego, że musiałam to powtórzyć na większą skalę. 

 

 

Czarna porzeczka - Morela - Rabarbar

 

 

 Składniki:

  • 1 kg czarnej porzeczki (pozbawionej szypułek)
  • 600g moreli (waga po wypestkowaniu)
  • 400g rabarbaru
  • 500g cukru
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
Proporcje cukru do owoców 1:4.

Dzień 1. 
Owoce myjemy, morele pozbawiamy pestek, a porzeczki obieramy z szypułek.  Morele i rabarbar kroimy w kostkę.  Wszystkie owoce umieszczamy w dużym naczyniu z pokrywką i warstwami zasypujemy cukrem. Odstawiamy na noc do lodówki.


Dzień 2.
Mieszamy owoce z cukrem i powoli podgrzewamy aż do rozpuszczenia się cukru. Dodajemy ocet jabłkowy, mieszamy. Gotujemy ok. 15 minut, do momentu aż owoce zmienią kolor na prawie jednolicie bordowy. Zestawiamy z kuchenki. Odcedzamy sok.

 
Sok zagotowujemy, przecedzamy i wlewamy do wyparzonych butelek. Pozostałą po odcedzaniu soku galaretkę dodajemy do konfitury.  Z 2 kg owoców uzyskałam 0,5 l soku. 


Wyparzamy słoiki i pokrywki. Wykorzystałam metodę "na sucho". Wypiekałam słoiki i pokrywki 30 minut w temp. 120ºC.
Konfiturę ponownie zagotowujemy i gotujemy jeszcze ok. 15 minut, do zgęstnienia.  Wykorzystałam słoiki po 200 ml  i pasteryzowałam przez 12 minut tradycyjną metodą "na mokro" w temp. 95ºC.



Więcej o pasteryzacji czytaj u Bei.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Z notesu babci: Dynia na mleku i kluski lane

České rohlíky (słowackie obyčajné rožky), czyli Czerwcowa Piekarnia

Sernik dyniowy z przyprawami korzennymi